|
Miejskie Przedszkole Nr 27 z Oddziałami Integracyjnymi w Siedlcach ul. Karpacka 2, 08-110 Siedlce tel. (25) 794 33-76, (25) 794 33-77, (25) 794 33-78
|
|
Liczba odwiedzin od 01.01.2015: 32580 razy
dzięki wykupionej wizytówce w serwisie szkolnictwo.pl
(wysokie pozycjonowanie płatnej wizytówki =
= duża popularność Twojej jednostki!)
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
|   | MIEJSKIE PRZEDSZKOLE Nr 27 Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI
- grupy dla dzieci od 3 do 6 lat - grupy ogólnodostępne, integracyjne i specjalne - przedszkole czynne jest w godzinach 6:00 -17:00 w dni robocze - opieka specjalistów (logopeda, psycholog, rehabilitant ruchowy, terapeuta integracji sensorycznej, pedagog, tyflopedagog, surdopedagog) - plac zabaw przy przedszkolu - zajęcia dodatkowe: religia, rytmika, j. angielski, terapia logopedyczna
Zespół Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka
|
„Wszystkiego, co naprawdę muszę wiedzieć, dowiedziałem się w Przedszkolu”
Robert Fulghum
Działalność edukacyjna opiera się na Podstawie programowej wychowania przedszkolnego MENiS.
Miejskie Przedszkole Nr 27 z Oddziałami Integracyjnymi w Siedlcach jest placówką publiczną. Organem prowadzącym przedszkole jest Urząd Miasta Siedlce, zaś organem sprawującym nadzór pedagogiczny jest Mazowieckie Kuratorium Oświaty w Warszawie, Delegatura w Siedlcach. Placówka rozpoczęła swoją działalność 8.10.1990 roku.
Placówka zapewnia swoim wychowankom przede wszystkim wychowanie, edukację przewidzianą w podstawie programowej, opiekę, bezpieczeństwo, poszanowanie praw dziecka i rodziców.
Przedszkole oferuje dzieciom zajęcia dodatkowe uwzględniając życzenia rodziców. Każde dziecko ma prawo do korzystania z dwóch form bezpłatnych zajęć dodatkowych.
Placówka zapewnia dzieciom właściwe warunki dla zdrowia, wypoczynku i bezpieczeństwa. Przedszkole posiada:
-
salę do ćwiczeń gimnastycznych i rytmicznych
- gabinety terapeutyczne
|
KADRA I PERSONEL
W naszym przedszkolu preferujemy model pracy nastawiony na wspomaganie rozwoju dziecka z wykorzystaniem jego wrodzonego potencjału i możliwości rozwojowych.
Nauczycielki są kompetentne, życzliwe otwarte na potrzeby dziecka i rodziców, zwracają uwagę na rozwój indywidualnych zainteresowań i talentów dzieci. Są dynamiczne, wciąż szukające nowych dróg rozwoju i udoskonalania warsztatu pracy, stosują tradycyjne oraz nowatorskie metody i formy
pracy pedagogicznej. Ustawicznie podnoszą swoje kwalifikacje, biorąc udział w szkoleniach, kursach i innych formach doskonalenia zawodowego.
Kadra naszego przedszkola posiada pełne kwalifikacje pedagogiczne do pracy z dziećmi. Proces edukacyjny wspierają specjaliści z zakresu:
- logopedii
- psychologii
- rehabilitacji ruchowej
- terapii sensorycznej
Nie można zapomnieć o paniach dbających o nasze posiłki, starają się aby były one dobrze przyrządzone urozmaicone, na czas i estetycznie podane, a przede wszystkim były zdrowe i smakowały naszym małym degustatorom.
Podstawową jednostką organizacyjną przedszkola jest oddział integracyjny gdzie uczą się i bawią wspólnie dzieci zdrowe i te o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Liczba dzieci w oddziale nie powinna przekraczać 20 dzieci w tym od 3 do 5 dzieci niepełnosprawnych. Dzieci przebywają przez 4 lata z tymi samymi nauczycielkami (jeśli tylko względy organizacyjne na to pozwalają). Od grudnia 2006 działa w przedszkolu Zespół Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka. Dzieci są przyjmowane na terapię na podstawie opinii o potrzebie wczesnego wspomagania.
|
OFERTA EDUKACYJNA
W pracy z dziećmi wykorzystujemy nowoczesne osiągnięcia dydaktyki i nowatorskie rozwiązania. Każda grupa pracuje na podstawie wybranego programu wychowania przedszkolnego z zestawu
programów dla przedszkoli zatwierdzonych przez MEN.
Programy przedszkolne:
Wszystkie grupy pracują wg. programu „Kocham przedszkole” Autorki: Mirosława Anna Pleskot, Agnieszka Staszewska-Mieszek Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne Warszawa 2016 Wydanie II zmienione (2017) ISBN 978-83-02-17115-4.
Praca wychowawczo - dydaktyczna organizowana jest w oparciu o dwutygodniowe plany każdej grupy opracowywane przez nauczycielki.
Uwzględniając w nich zajęcia organizowane z dziećmi (blok zajęć, oferty, zróżnicowany stopień trudności, praca indywidualna), kontakty z rodzicami.
Programy wspomagające:
-
"Odmienna metoda nauki czytania"
- "Dziecięca matematyka"
- oraz programy własne przedszkola:
- Aktywne słuchanie muzyki wg. Batii Strauss
- Program wychowawczy
Zajęcia dodatkowe
- religia
- rytmika
- j. angielski
- terapia logopedyczna
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
|
|
|